Dikuasakan oleh Blogger.

Platform Peminat Mandarin Oriental

By 9:00 PTG , ,


Melihatkan kepentingan media sosial dalam membantu mengukuhkan jenamanya, Mandarin Oriental langsung melancarkan Fans of MO.

Fans of MO merupakan platform sosial media yang dibuat khusus untuk mereka yang pernah menginap di mana-mana hotel Mandarin Oriental. Ia membenarkan tetamunya untuk berkongsi gambar, nota kegemaran dan pengalaman terbaik sewaktu mereka menginap di hotel terkemuka dunia ini.

Dengan mewujudkan profil tetamu di dalam mandarinoriental.com, tetamu boleh berkongsi momen indah melalui gambar dan menjelaskan kenapa mereka menjadi peminat Mandarin Oriental. Pengalaman ini kemudiannya boleh dilihat oleh pelawat yang mengakses masuk ke dalam laman web hotel berkenaan.


Mereka yang melawat masuk ke dalam laman web Mandarin Hotel berpeluang menyaksikan pengalaman tetamu melalui pelbagai jenis gambar dan status yang dimuat naik. Bagi menjadikannya nampak lebih peribadi dan eksklusif, setiap status yang dimuat naik disertakan sekali dengan identiti nama bermonogram tetamu.

Jill Kluge, Pengarah Kumpulan Komunikasi Jenama Mandarin Oriental berkata, “Ramai tetamu kami yang telah berkongsi pengalaman mereka melalui media sosial dengan menggunakan hashtag #FanofMO. Jadi, kami berusaha meluaskan isi kandungan sosial ini di dalam laman web dengan menyediakan cara yang paling kreatif untuk mereka mengenali hotel kami di serata dunia.”


Fans of MO juga membenarkan penggunanya untuk membuat tempahan bilik secara terus melalui platform ini dengan menekan fungsi ‘Reserve This Experience’ yang terdapat di bawah status tetamu. Di samping itu, mereka juga boleh berkongsi status yang dimuat naik menerusi Facebook, Twitter dan Pinterest.

Fungsi unik lain yang terdapat pada Fans of MO ialah status istimewa daripada artis antarabangsa yang menjadi peminat Mandarin Oriental dan carian spesifik terhadap pengalaman tertentu seperti Art & Design, Destination, Service, Food & Wine dan Spa & Wellness.  

You Might Also Like

0 comments